Plus wint transparantieprijs, bant wegwerplastic

Plus wint transparantieprijs, bant wegwerplastic

Plus en Philips hebben donderdag de Kristalprijs 2018 in ontvangst mogen nemen. De maatschappelijke jaarverslagen van deze organisaties blinken uit op het gebied van ketentransparantie.

Ook Zeeman was genomineerd voor de jaarlijks mvo-prijs. Net als Plus scoort de textielsuper goed op openheid, duidelijkheid en de heldere manier van verslaggeving. De supermarktketen heeft uiteindelijk gewonnen vanwege de mate van onderscheidend karakter binnen de branche. “Plus is in haar sector een ‘best practice’ qua uitwerken van het ketenbeheer en inzichtelijk maken van hun verantwoordelijkheden”, aldus juryvoorzitter Monika Milz.

Philips heeft op zijn beurt Unilever afgetroefd in de Transparantiebenchmark. De winnaars tonen ‘hun verantwoordelijkheid voor de mogelijke risico's voor de organisatie en de (in)directe gevolgen voor mens, milieu en natuurlijk kapitaal’.

Wegwerplastic
Plus maakt verder bekend dat met ingang van het barbecueseizoen 2019 geen plastic wegwerpservies meer wordt verkocht. De supermarktketen legt in plaats daarvan herbruikbare borden, kommen, bekers en bestek in het schap.

De retailer zegt met deze wijziging vooruit te lopen op het Europese beleid dat wegwerplastics binnenkort verbiedt. Ook andere producten worden aagnepast. Zo zijn de reitjes vanaf komend voorjaar van papier en roerstaafjes van FSC-gecertificeerd hout. Ook tapas- en satéprikkers en bier- en wijnglazen worden verduurzaamd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!