Nettorama is de nieuwe nummer één in het GfK Kerstrapport. Daarmee volgt de keten Poiesz op, dat nu op de tweede plek staat.
Nettorama werd volgens Distrifood op vier van de negen beoordelingscriteria het best beoordeeld door consumenten, met een 8,14 voor lage prijzen als hoogste cijfer. Alleen op de aspecten ‘winkelgemak’ en ‘winkeluitstraling’ eindige de formule buiten de top tien. De totale score van de winnaar komt uit op 7,93, 0,04 punt meer dan de nummer twee. Emté, dat dit jaar voor het laatst in het onderzoek is meegenomen, staat op de derde plek.
Opvallend is dat marktleider Albert Heijn niet in de top tien terug te vinden is. Twee jaar geleden stond de Zaanse keten nog op de eerste plaats, omdat destijds ook de prestaties nog in het onderzoek werden meegenomen. Ook ketens als Plus en Coop vallen buiten de beste tien.
Lidl is nu met een achtste plaats de hoogst genoteerde landelijk opererende supermarktketen. Jumbo daalt een plaatsje en staat nog net in de top tien.
Bert Ysfogel 21 dec, 15:54
Bdet Bert 20 dec, 19:50
Bert Ysfogel 20 dec, 16:03