Nettorama 'beste supermarkt', Albert Heijn buiten top tien

Nettorama 'beste supermarkt', Albert Heijn buiten top tien

Nettorama is de nieuwe nummer één in het GfK Kerstrapport. Daarmee volgt de keten Poiesz op, dat nu op de tweede plek staat.

Nettorama werd volgens Distrifood op vier van de negen beoordelingscriteria het best beoordeeld door consumenten, met een 8,14 voor lage prijzen als hoogste cijfer. Alleen op de aspecten ‘winkelgemak’ en ‘winkeluitstraling’ eindige de formule buiten de top tien. De totale score van de winnaar komt uit op 7,93, 0,04 punt meer dan de nummer twee. Emté, dat dit jaar voor het laatst in het onderzoek is meegenomen, staat op de derde plek.

Opvallend is dat marktleider Albert Heijn niet in de top tien terug te vinden is. Twee jaar geleden stond de Zaanse keten nog op de eerste plaats, omdat destijds ook de prestaties nog in het onderzoek werden meegenomen. Ook ketens als Plus en Coop vallen buiten de beste tien.

Lidl is nu met een achtste plaats de hoogst genoteerde landelijk opererende supermarktketen. Jumbo daalt een plaatsje en staat nog net in de top tien.

Reacties 3


Bert Ysfogel 20 dec, 15:03

Wow ! AH buiten top tien. Het verschil met nr. 1 is echter slechts 0,2 punt. Nummer 1 heeft een 7,82 en nummer 16 een 7,42. Lijkt me dat de waarderingen voor alle supermarkten bijna gelijk zijn. Nummer 4 bestaat niet eens meer om nog maar eens te relativeren.


Bdet Bert 20 dec, 18:50

Bert, er bestaat nog steeds emté verstegingen die omgebouwd gaan worden.


Bert Ysfogel 21 dec, 14:54

Wat ik bedoel is dat de suggestie wordt gewekt dat het niet goed gaat met AH, omdat ze zogenaamd dramatisch zijn gezakt, terwijl alles heel dicht bij elkaar zit en ruim voldoende scoren. Om nog maar eens te "relativeren" nummer 4 wordt niet omgebouwd omdat het geweldig gaat het en boven AH in het lijstje staan zegt niet alles (of niet zo veel).

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!