De week in vijf anti-online berichten

De week in vijf anti-online berichten

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende berichten over e-commerce.

Online retail groeit in november het langzaamst in zeven jaar
E-commerce heeft de afgelopen jaren een enorme opmars doorgemaakt, in binnen- en buitenland. In het Verenigd Koninkrijk, een van de online koplopers, zakte de groei vorige maand echter flink in naar ‘slechts’ 8,1 procent. Dat is de laagste groei in zeven jaar.

Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2PR8ass.

Europa’s retailapocalyps verspreidt zich van winkels naar online
Een van de etailers die de terugval goed merkt, is Asos. De Britse modeverkoper gaf een winstwaarschuwing na een beroerde maand, waarna de koers een duikvlucht nam. Ook andere online retailers lijken de ‘retailapocalyps’ te voelen.

Lees verder bij...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende berichten over e-commerce.

Online retail groeit in november het langzaamst in zeven jaar
E-commerce heeft de afgelopen jaren een enorme opmars doorgemaakt, in binnen- en buitenland. In het Verenigd Koninkrijk, een van de online koplopers, zakte de groei vorige maand echter flink in naar ‘slechts’ 8,1 procent. Dat is de laagste groei in zeven jaar.

Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2PR8ass.

Europa’s retailapocalyps verspreidt zich van winkels naar online
Een van de etailers die de terugval goed merkt, is Asos. De Britse modeverkoper gaf een winstwaarschuwing na een beroerde maand, waarna de koers een duikvlucht nam. Ook andere online retailers lijken de ‘retailapocalyps’ te voelen.

Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2EIj56x.

Harde realitycheck voor online retailers
Een Belgische zakenkrant spreekt van ‘een harde realitycheck voor online retailers’, nu de beurskoersen van onder meer Zalando naar beneden donderen. Juist in de belangrijke feestdagenperiode groeit de twijfel of de gratis verzenddiensten en vele kortingsacties houdbaar zijn.

Lees verder bij De Tijd: http://bit.ly/2QKR9p0.

Frankrijk zal digitale reuzen vanaf 1 januari de GAFA-belasting opleggen
Als klap op de vuurpijl besloot Frankrijk deze week een eigen digitaks in te voeren als er geen Europese belasting komt. Vooral grote techbedrijven, zoals Google, Apple, Facebook en Amazon (GAFA), worden erdoor getroffen. Frankrijk wil ongeveer vijfhonderd miljoen euro met de digitaks ophalen.

Lees verder bij Le Figaro: http://bit.ly/2rQhWl4.

Amazon richt zich op verliesgevende producten met een scherpere focus op het resultaat
Nu Amazon zich niet alleen richt op snelle groei en meer rekening houdt met wat er onder de streep over blijft, worden maatregelen genomen om de verkoop van ‘CRaP’ terug te dringen. Dat zijn producten die goedkoper zijn dan vijftien dollar, direct door Amazon worden verkocht en zwaar of groot zijn, waardoor ze duur zijn om te versturen. Producten die geen geld opleveren dus.

Lees verder bij The Wall Street Journal: https://on.wsj.com/2QKkvEb.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!