Albert Heijn België verdwijnt niet, maar breidt juist flink uit

Albert Heijn België verdwijnt niet, maar breidt juist flink uit

Ahold Delhaize heeft besloten geen afscheid te nemen van Albert Heijn in België. In plaats daarvan wordt het aantal supermarkten verdubbeld.

Het supermarktconcern had als plan ‘alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize in België te integreren’, waarbij Albert Heijn op termijn mogelijk zou verdwijnen bij onze zuiderburen. De klantpropositie van de twee formules blijken volgens Ahold Delhaize echter ‘complementair’ aan elkaar. Mede vanwege positieve reacties van klanten is nu besloten om het aantal vestigingen van Albert Heijn uit te breiden. De komende jaren worden dertig tot vijftig nieuwe supermarkten geopend in Vlaanderen. 

De uitbreidingsplannen zullen worden gecoördineerd door Delhaize, dat zelf eveneens flink wil uitbreiden. De komende drie tot vier jaar moeten er zo’n honderd supermarkten onder de Belgische vlag bij komen. Ook ziet het bedrijf kansen om het aantal gemakwinkels van Shop&go en de nieuwe formule Fresh Atelier uit te breiden.

Verder wil Delhaize zijn online positie versterken. Dit jaar wordt de samenwerking aangegaan met zusterbedrijf bol.com, dat afhaalpunten in zijn supermarkten zal openen. Zulke afhaalpunten zijn al te vinden in bijna alle supermarkten van Albert Heijn en een beperkt aantal Etos-filialen.


RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.

Reacties 1


Seb Seb 14 jan, 15:21

Een hele logische beslissing, Albert Heijn opereert in Vlaanderen namelijk aanzienlijk goedkoper vergeleken met grote broer Delhaize. Personeel is goedkoper, inkoop is goedkoper en schaalgrootte met AH in Nederland door systemen, marketing etc. Zoiets zet je niet even buiten de deur. Door nu vol gas te geven, haalt Ahold Delhaize het marktaandeel wat ze is verloren, weer terug.

Shop&Go kan nog veel afkijken bij AH To Go. Er zijn nog meer kostenvoordelen te behalen door deze formules met elkaar te integreren of zelfs fuseren tot 1 merk.

Qua Bol.com en Delhaize, langverwachte zet, maar natuurlijk een geniale. Hiermee wordt Bol.com diepgeworteld in de Belgische markt.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!