Ahold Delhaize heeft besloten geen afscheid te nemen van Albert Heijn in België. In plaats daarvan wordt het aantal supermarkten verdubbeld.
Het supermarktconcern had als plan ‘alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize in België te integreren’, waarbij Albert Heijn op termijn mogelijk zou verdwijnen bij onze zuiderburen. De klantpropositie van de twee formules blijken volgens Ahold Delhaize echter ‘complementair’ aan elkaar. Mede vanwege positieve reacties van klanten is nu besloten om het aantal vestigingen van Albert Heijn uit te breiden. De komende jaren worden dertig tot vijftig nieuwe supermarkten geopend in Vlaanderen.
De uitbreidingsplannen zullen worden gecoördineerd door Delhaize, dat zelf eveneens flink wil uitbreiden. De komende drie tot vier jaar moeten er zo’n honderd supermarkten onder de Belgische vlag bij komen. Ook ziet het bedrijf kansen om het aantal gemakwinkels van Shop&go en de nieuwe formule Fresh Atelier uit te breiden.
Verder wil Delhaize zijn online positie versterken. Dit jaar wordt de samenwerking aangegaan met zusterbedrijf bol.com, dat afhaalpunten in zijn supermarkten zal openen. Zulke afhaalpunten zijn al te vinden in bijna alle supermarkten van Albert Heijn en een beperkt aantal Etos-filialen.
RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.
Seb Seb 14 jan, 15:21