Picnic rolt maaltijdbox grootschalig uit

Maaltijdbox Presto is over drie weken beschikbaar voor alle 275 duizend klanten van Picnic. De app-only supermarkt rolt het concept na een succesvolle test uit naar alle zeventig plaatsen waar het actief is.

Picnic heeft de maaltijdbox de afgelopen maanden al op kleine schaal getest. Sinds dinsdag is Presto al beschikbaar voor driekwart van het klantenbestand. Het gaat om een maaltijddoos die dagelijks en zonder abonnement te bestellen is. Er is een box voor twee personen en een gezinsvariant en vijf verschillende maaltijden per week. De prijzen variëren van 9,95 tot 17,95 euro.

Klanten kunnen tot de avond ervoor kiezen welke maaltijd ze willen bestellen en hebben alle ingrediënten en de bijpassende receptkaart de volgende dag in huis. Van tevoren bestellen is ook mogelijk. Picnic heeft volgens medeoprichter Michiel Muller bewust gekozen voor smaken ‘die door alle leeftijden worden gewaardeerd’. "Het zijn allemaal herkenbare gerechten met een twist.”

Picnic gaat met Presto de concurrentie aan met onder meer HelloFresh, Marley Spoon en de Allerhande Box van Albert Heijn. Maaltijdboxbezorging was vorig jaar volgens FoodServiceInstituut Nederland goed voor een omzet van 155,3 miljoen euro, een groei van 12,5 procent.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!