RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Dit is de nieuwe Intertoys-eigenaar
Zo val je bijna 25 jaar onder dezelfde holding, en zo wissel je twee keer binnen anderhalf jaar van eigenaar. Dat scenario is werkelijkheid geworden voor de failliete speelgoedketen Intertoys. Het Portugese Green Swan lijfde de Nederlandse winkelformule in. Wat weten we van deze investeringsmaatschappij?
Deze outdoorketen wil ons land en de rest van de wereld veroveren
Een jaar geleden opende Mountain Warehouse zijn eerste vestiging in ons land. Inmiddels zijn er drie outdoorwinkels en zitten er meer in de pijplijn. “We hebben wereldwijd grote uitbreidingsplannen voor 2019 en Nederland is een regio die daarbij bovenaan de lijst staat.”
De opkomst en ondergang van Victoria's Secret
Sinds haar oprichting eind jaren zeventig heeft Victoria’s Secret de markt voor dameslingerie op zijn kop gezet. Veertig jaar later verkeert de Amerikaanse retailer in zwaar weer, getuige de teruglopende (vergelijkbare) omzetten en het sluiten van tientallen winkels. Waar gaat het fout?
Hoe Planet Happy wel overleeft in de speelgoedmarkt
Mark Ligteringen is eigenaar van speelgoedwinkel Planet Happy. Door het aantrekken van de royale, terugkerende klant lukt het hem naar eigen zeggen wel om zijn hoofd boven water te houden in de onstuimige speelgoedmarkt. Hoe lukt het hem om deze door retailers zo gewilde klant naar zijn winkel te trekken?
Vecht Ahold Delhaize een ongelijke strijd tegen Amazon?
Ahold Delhaize investeert de laatste maanden opvallend veel in zijn Amerikaanse activiteiten. Niet heel gek, aangezien de Verenigde Staten qua omzet en winst de belangrijkste markt voor het Nederlands-Belgische supermarktbedrijf is. Maar alle investeringen ten spijt: er hoeft maar een gerucht over nieuwe supermarktplannen van Amazon uit te lekken, en Ahold Delhaize voelt het.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.
Reacties 0