Otto verwacht zijn groei de komende jaren in Nederland door te kunnen zetten. Sinds 2015 ligt de gemiddelde omzetstijging op ruim zestien procent per jaar.
Het Duitse voormalige postorderbedrijf viert dit jaar zijn veertigste verjaardag in ons land. Klanten kunnen ‘spectaculaire feestkortingen, winacties en jubileumaanbiedingen’ verwachten. Inmiddels is afgetrapt met vijftien procent korting op alle mode.
Otto is sinds 2010 een ‘online-only’ speler in ons land. De webshop heeft momenteel ruim driehonderdduizend mode-, multimedia- en woonartikelen in het assortiment. Ook is er sinds twee jaar een speciale webshop voor het eigen badmode- en lingeriemerk Lascana.
Het aanbod van artikelen groeit volgens directeur Eric Haverkort continu. Ook focust Otto zich op het creëren van de perfecte shopervaring en het bieden van een betrouwbare service, stelt hij. “Daarnaast zullen aanwezigheid in België en Luxemburg en het openstellen van onze webshop als marktplaats voor leveranciers de belangrijkste ontwikkelingen vormen voor de komende jaren.”
Otto was in het boekjaar dat eind februari 2018 ten einde liep goed voor ruim 58 miljoen euro omzet in ons land. Otto liet vorig jaar al weten uit te willen groeien tot een platform. Daarvoor zou eerst het assortiment worden vergroot, waarna er meer marketingbudget voor de branding van Otto wordt gereserveerd.
Reacties 0