Hunkemöller heeft het afgelopen boekjaar een omzet van 603 miljoen euro geboekt. Dat is 10,5 procent meer dan een jaar eerder, meldt het Duitse vakblad TextilWirtschaft.
De online omzet nam in de twaalf maanden tot eind januari met zo’n veertig procent toe naar 109 miljoen euro. E-commerce is inmiddels goed voor achttien procent van de totale omzet. Topman Philip Mountford verwacht voor dit jaar vergelijkbare groeicijfers.
De omzet die Hunkemöller communiceert ligt een stuk hoger dan in zijn jaarrekening. Daar stond een boekjaar eerder een omzet van ‘slechts’ 452,4 miljoen euro. De Nederlandse lingerieketen zegt zelf in 2017/18 goed te zijn geweest voor 546 miljoen euro.
China
Hunkemöller beschikt momenteel over 916 winkels wereldwijd. Tot eind 2021 moeten er jaarlijks honderd vestigingen bijkomen. 1 juni opent de eerste winkel in China, waar de eerste twaalf vestigingen al staan gepland. Op de den duur ziet Mountford er ruimte voor ongeveer 440 winkels. Verder komen er zestig filialen bij in Scandinavië en worden de komende drie jaar tweehonderd bestaande winkels gemoderniseerd.
Hunkemöller heeft inmiddels zes aparte winkels van HKMX. Die sportieve lijn was vorig jaar goed voor bijna negentien miljoen euro omzet. Ook de zogenoemde private collection groeit hard en zorgt inmiddels voor tien miljoen euro aan omzet.
Reacties 0