Het beste van RetailTrends: week 12

Het beste van RetailTrends: week 12

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Kahn ook Coolcat ten onder zag gaan
Na het faillissement van MS Mode ziet Roland Kahn nu ook ‘zijn’ Coolcat op de fles gaan. Zelfs meerdere kapitaalinjecties bleken niet afdoende om de tienerketen erbovenop te helpen. Waar ging het mis?

Waarom Fietsenwinkel.nl het stuur omgooit
Groot en goedkoop, zo heeft de consument Fietsenwinkel.nl de afgelopen zeven jaar leren kennen. Nu gooit de retailer het over een andere boeg. Met een heuse ‘strategische kanteling’ wordt gebouwd aan een servicegericht bedrijf met beleving in de winkels. “We willen een snoepwinkel voor fietsenliefhebbers zijn.”

Cheaque: voorleauper op het gebied van klantbeleving?
Cheaque, bekend van truien en T-shirts met teksten als ‘Bal Que Jus’ of ‘Paire De Loule’, timmert met een webshop, twee eigen brandstores en stapels nieuwe ideeën hard aan de weg. Het doel: met zijn producten een glimlach toveren op het gezicht van de klant, zowel online als in de winkel. Maar hoe doe je dat in een soms wat onstuimig en lastig retaillandschap? 

Dit vlaggenschip van Lush heeft een spa, bloemist en bibliotheek
Lush wijdde vorig jaar in Tokio al een aparte winkel aan zijn beroemde 'bath bombs'. Nu opent het cosmeticamerk zijn grootste winkel ooit in Liverpool, waar onder meer een spa, bloemist en bibliotheek aan zijn toegevoegd.

Bij Plantsome zijn groene vingers niet vereist
Hoeveel water heeft krulvaren Karel wekelijks nodig? Waar staat bamboeplant Bella het liefst? Het zijn vragen waar de plantenwebshop en app van Plantsome antwoord op geven. Maar hoe breng je de plantbeleving van een tuincentrum over op het internet? 

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties