Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Cirkle, LaDress en Yuka.
Cirkle
Met de nieuwe, Nederlandse marketing- en loyaliteitsapp Cirkle kunnen gebruikers hun favoriete horeca- en winkelgelegenheden promoten op Instagram en daar geld mee verdienen. Door een foto te plaatsen op Instagram van een retailer of horecazaak die is aangesloten bij Cirkle kan degene die de foto plaatst een tegoed bij de betreffende ondernemer verdienen. De voorwaarde is wel dat er een tag of hashtag aan de foto zit die de ondernemer zelf heeft vastgesteld. Het tegoed is in te zetten bij het eerstvolgende bezoek aan de zaak. De ondernemer bepaalt zelf de waarde van een comment of like. De app is ontworpen door Don Perridon en Mick Vierdag. Er zijn in Rotterdam en Amsterdam al ruim vijfhonderd ondernemers die zich hebben aangesloten bij het...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Cirkle, LaDress en Yuka.
Cirkle
Met de nieuwe, Nederlandse marketing- en loyaliteitsapp Cirkle kunnen gebruikers hun favoriete horeca- en winkelgelegenheden promoten op Instagram en daar geld mee verdienen. Door een foto te plaatsen op Instagram van een retailer of horecazaak die is aangesloten bij Cirkle kan degene die de foto plaatst een tegoed bij de betreffende ondernemer verdienen. De voorwaarde is wel dat er een tag of hashtag aan de foto zit die de ondernemer zelf heeft vastgesteld. Het tegoed is in te zetten bij het eerstvolgende bezoek aan de zaak. De ondernemer bepaalt zelf de waarde van een comment of like. De app is ontworpen door Don Perridon en Mick Vierdag. Er zijn in Rotterdam en Amsterdam al ruim vijfhonderd ondernemers die zich hebben aangesloten bij het platform.
LaDress
Het Nederlandse modemerk LaDress lanceert zijn eerste shopping-app. LaDress richt zich op ‘het perfecte jurkje voor iedere gelegenheid.’ In de app kun je de collectie bekijken, je favoriete items opslaan en toevoegen aan de ‘shoppingbag’. Ter inspiratie kan je bladeren door het digitale lookbook. De app houd je bovendien op de hoogte van leuke evenementen, aanbiedingen en nieuwste collecties. Met de app hoopt het bedrijf nog directer in contact te staan met zijn doelgroep.
Yuka
Weten hoe gezond jouw boodschappen zijn kan in België tegenwoordig met de app Yuka. Tijdens het boodschappen doen kun je de barcodes van de producten scannen in de app. Op basis van de hoeveelheid suikers en vetten krijg je vervolgens een score van nul tot honderd te zien. Hoe dichter bij de honderd, hoe gezonder het product is. Nieuw is de app niet, de Fransen maken namelijk al even gebruik van de app. Producten van Ahold Delhaize zijn al toegevoegd in de app.