Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf nieuwe winkelconcepten.
7-Eleven
De grootste keten van gemakswinkels ter wereld heeft de gezondheidstrend ontdekt. De retailer test in een zogenoemde 'lab store' in Dallas tal van nieuwe gezondheidsproducten.In het assortiment onder meer allerlei glutenvrije en natuurlijk gezoete voeding, maar ook zuivel-vrije cupcakes. Zelfs de iconische Slurpee van 7-Eleven is herzien, met als resultaat een gezond brouwsel bestaande uit kurkuma, komkommer en zwarte wortel.
Lees verder bij Skift.
Macy's
De Amerikaanse warenhuisketen Macy's is al sinds mei vorig jaar eigenaar van het bijzondere winkelconcept Story, maar vertaalt dat nu pas in een nieuw format in de warenhuizen. Story...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf nieuwe winkelconcepten.
7-Eleven
De grootste keten van gemakswinkels ter wereld heeft de gezondheidstrend ontdekt. De retailer test in een zogenoemde 'lab store' in Dallas tal van nieuwe gezondheidsproducten.In het assortiment onder meer allerlei glutenvrije en natuurlijk gezoete voeding, maar ook zuivel-vrije cupcakes. Zelfs de iconische Slurpee van 7-Eleven is herzien, met als resultaat een gezond brouwsel bestaande uit kurkuma, komkommer en zwarte wortel.
Lees verder bij Skift.
Macy's
De Amerikaanse warenhuisketen Macy's is al sinds mei vorig jaar eigenaar van het bijzondere winkelconcept Story, maar vertaalt dat nu pas in een nieuw format in de warenhuizen. Story krijgt een shop-in-shop binnen 36 warenhuizen van Macy’s. Meer dan zeventig grote en kleinere merken krijgen hier de kans om hun producten aan te bieden. Onder meer Mac Cosmetics, Crayola en Levi’s Kids komen terug in de shop-in-shops, waar in totaal ruimte is voor meer dan vierhonderd producten. ‘Kleur’ is het eerste thema van de Story-afdeling, die net als de originele conceptstore eens in de zoveel maanden volledig wordt omgebouwd.
Lees verder bij Fortune.
WHSmith
Boekenzaken en elektronciawinkels had WHSmith al op reislocaties, een drogisterij nog niet. Daar komt nu verandering in, door een samenwerking met Well Pharmacy. Samen testen zij een nieuw winkelconcept op luchthaven London Gatwick. De winkel van zo'n vijfhonderd vierkante meter heeft het gebruikelijke WHSmith-aanbod van kranten, boeken en zoetwaren, maar daarnaast is er een erkende apotheek met 2500 gezondheids- en schoonheidsartikelen. Ook zijn er deskundige apothekers aanwezig om klanten te ondersteunen.
Lees verder bij Retail Week.
IKEA
Inwoners van New York kunnen straks voor hun inrichting terecht bij de IKEA Planning Studio in Manhattan. Eerder al opende het Zweedse bedrijf een vergelijkbaar concept in Londen. Maar waar de vestiging in Londen zich focust op keukens, kun je in Manhattan terecht voor allerlei slimme oplossingen voor een efficiënte inrichting van je huis.
Lees verder bij CNBC.
Nissan
Niet alleen bouwmarkten en woonwarenhuizen zoeken de stad op om meer traffic te genereren. Ook autodealers zien er groeikansen. Zo heeft Nissan in een winkelcentrum net buiten Parijs zijn eerste City Hub geopend. Klanten kunnen er hun eigen auto samenstellen en ter plekke of online kopen. Medewerkers worden niet gezien als autoverkopers, maar moeten vooral brand ambassador voor het automerk zijn. Nissan wil het concept ook in steden als Berlijn, Tokio en Shanghai introduceren.
Lees verder bij Motortrader.