Picnic breidt verder uit in Duitsland

Picnic breidt verder uit in Duitsland

Picnic heeft zijn bezorgdienst uitgerold naar Mönchengladbach, Krefeld en Viersen. De Nederlandse app-only super heeft inmiddels 26 duizend klanten bij onze oosterburen, vertelt Frederic Knaudt tegenover Rheinische Post.

Picnic maakt gemiddeld binnen vier tot zes maanden winst in een stad, zegt Knaudt. In Neuss en Mönchengladbach worden volgens hem nu al zwarte cijfers geschreven. Momenteel zoekt Picnic naar een tweede logistiek centrum om de verdere groei te faciliteren. Het concept heeft volgens Knaudt nog veel potentieel in Duitsland. “99 procent van onze klanten had nog nooit eerder online boodschappen besteld.”

In eigen land is Picnic inmiddels in zeventig steden actief. Deze week nog werd Apeldoorn aan het bezorggebied toegevoegd. Het aantal klanten liep vorig jaar op tot 275 duizend. De app-only super zegt in Nederlandse steden gemiddeld binnen een halfjaar winstgevend te zijn. In 2017 draaide het bedrijf als geheel een verlies van 45,5 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!