Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Yoox Net-a-Porter, Noppies en News UK.
Yoox Net-a-Porter
De app van online luxe-verkoper Yoox Net-a-Porter heeft een upgrade ondergaan. Gebruikers maken kennis met een shoppable redactioneel platform, dat is bedoeld om de weg van content naar aankoop te vereenvoudigen. Zo geeft het platform onder meer reistips en ‘wat te dragen’-aanbevelingen. Daarnaast is het design van de app aangepast. De app is in-house ontworpen, waardoor het luxemerk aanpassingen makkelijk kan uitrollen. Een nieuwe data analytische-technologie zorgt ervoor dat gebruikers binnenkort gepersonaliseerde content in de app gaan zien.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Yoox Net-a-Porter, Noppies en News UK.
Yoox Net-a-Porter
De app van online luxe-verkoper Yoox Net-a-Porter heeft een upgrade ondergaan. Gebruikers maken kennis met een shoppable redactioneel platform, dat is bedoeld om de weg van content naar aankoop te vereenvoudigen. Zo geeft het platform onder meer reistips en ‘wat te dragen’-aanbevelingen. Daarnaast is het design van de app aangepast. De app is in-house ontworpen, waardoor het luxemerk aanpassingen makkelijk kan uitrollen. Een nieuwe data analytische-technologie zorgt ervoor dat gebruikers binnenkort gepersonaliseerde content in de app gaan zien.
Onlangs maakte het luxemerk het ook mogelijk producten via Instagram aan te schaffen. Ceo Federico Marchetti gaf aan dat Yoox Net-a-Porter sterk inzet op personalisatie. Dankzij de grote hoeveelheden beschikbare data, is het volgens hem mogelijk voor alle klanten een persoonlijke shopervaring te creëren.
Noppies
Klanten van Noppies kunnen vanaf nu via de app gebruik maken van de functie Noppies Club. Onder meer het sparen van punten voor kortingen en bijhouden van giveaway-acties is hierdoor mogelijk. Het zwangerschapskledingmerk speelt daarnaast in op personalisatie door het volgen van de customer journey en hierbij gepersonaliseerde aanbiedingen en content aan te bieden. Gebruikers kunnen lid worden van Noppies Club door zich via de website of app te registreren. De app is beschikbaar voor zowel Android als iOS.
News UK
Uitgever News UK en McCurrah, een bedrijf dat organisaties helpt hun verkopen te stimuleren, ontwikkelden de app MyStore+. De app zet in op de groei van retailers en merken door deze met elkaar in contact te brengen. Zo kunnen merken en retailers elkaar inzicht geven in hun bedrijf en elkaar aanbiedingen doen omtrent samenwerkingen. MyStore+ geeft daarnaast advies over het inslaan van de juiste producten of schetst een plattegrond van de winkelruimte om de verkoop op te schalen. De app is nu in de Apple App Store en voor Google Play beschikbaar.