RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De nieuwe startup van Raymond Cloosterman
Rituals opent binnenkort een flagshipstore in het pand op de Kalverstraat, waar nu nog Esprit gevestigd is. "Hoe het allemaal eruit gaat zien weet ik ook niet. Dat blijft een verrassing. Ik kan me zo voorstellen dat het aanbod onder één dak bestaat uit Urban Spa, workshops rondom yoga, meditatie en mindfullness, co-working, shop en horeca", vertelt Cloosterman.
Een kijkje in de supermarkt van de toekomst
De supermarkt is geen plek meer om boodschappen te doen, dat doen mensen online, maar het is een fysieke ontmoetingsplek waar mensen informatie en ideeën over voeding met elkaar uitwisselen. Dat vertelde Chloé Rutzerveld op Changemakers in Retail.
Dit is wat een merk betekenisvol maakt
Acht op de tien retailmerken zouden van consumenten uit het retaillandschap mogen verdwijnen. En dat aantal merken groeit elk jaar, blijkt uit het Meaningful Brandsonderzoek van Havas Lemz.
Hier staan schoenen op een voetstuk
Luxe sneakers van merken als Gucci, Balmain, Valentino en Balenciaga vind je bij DeRodeLoper in Den Haag. De schoenenwinkel richt zich op exclusieve merken en verkoopt zo nu en dan echte limited edition-schoenen.
Wat innovatie doet met het businessmodel van Levi’s
De noodzaak om te vernieuwen is voor Levi’s niets nieuws. Innovatie stond 165 jaar geleden aan de basis van het merk en nog altijd kijkt het modemerk er in grote lijnen op dezelfde manier tegenaan. Lees hoe het businessmodel van Levi’s ingrijpend verandert als gevolg van innovaties.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.
Reacties 0