Lidl breidt vanaf volgende week zijn assortiment uit met 'producten uit de toekomst'. De Duitse discounter gaat onder meer insecten, granola met meelwormpoeder en zeewierwraps verkopen.
Lidl ontwikkelde de producten in samenwerkingen met incubator StartLife, meldt Distrifood, en komen in de Nederlandse filialen te liggen. De discounter zegt de innovatieve producten toegankelijk te willen maken voor een brede doelgroep. "Daarnaast bieden we lokale leveranciers de kans om met hun unieke concept in de schappen van alle Lidl-winkels te liggen", vertelt Erik van den Hoogen, senior-manager inkoop bij Lidl Nederland.
Voor de FutureGoods themaweek konden bedrijven hun innovatieve producten aan Lidl presenteren. Twaalf hiervan werden deze week door de supermarktketen uitgekozen, waaronder het vegan-ijs van Gigi Gelato en de eetbare insecten van Little Hero. De producten van de gekozen bedrijven komen in de schappen bij Lidl te liggen. Daarnaast krijgen ze begeleiding van de discounter en van StartLife rondom het opschalen van hun productie.
RetailTrends schreef eerder over de observaties van Chloé Rutzerveld, fooddesigner en -futurist, en hoe zij denkt dat de supermarkt van de toekomst eruit komt te zien. Lees hier het artikel.
Reacties 0