RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De foldertransformatie van HEMA
De invoering van de ja/ja-sticker in Amsterdam was een van de redenen dat de traditionele reclamefolder onder druk kwam te staan. Retailers zoeken naar digitale initiatieven, waarvan online gepersonaliseerde banners een voorbeeld zijn. Maar hoe benut je die beperkte ruimte, als een fysieke folder soms wel dertig pagina’s bevat?
Zo komt Fashion Outlet Zevenaar eruit te zien
85 tot honderd winkels, een oppervlakte van 17.600 vierkante meter, 2.300 parkeerplaatsen en op termijn drie tot vijf miljoen bezoekers. Dat is Fashion Outlet Zevenaar. Medio 2021 gaat het open, zegt Wim Kees Woltering van ontwikkelaar Stable International. Al hoopt hij nog een beetje eerder. "We hopen eigenlijk nog steeds in het voorjaar te kunnen openen, in het begin van het tweede kwartaal. Maar dat is wel redelijk ambitieus."
Vijf observaties van Ronald van Zetten op de huidige retailwereld
De grens tussen digitaal en fysiek wordt steeds vager in de retailwereld. Hoewel eerder de focus sterk op online lag, wordt nu steeds meer gekeken naar het toepassen van een omnichannelstrategie. Op het Digital Marketing Retail Event in Naarden deed Ronald van Zetten verschillende observaties ten opzichte van deze opvallende transformatie.
10.000 roze tegeltjes en heel veel planten in São Paolo
Op de bovenste etage van het Cidade Jardim shoppingcenter in São Paolo, vind je sinds kort een nieuwe winkel: The Garden Above Store. De winkel is compleet ontworpen en ingericht door het architectenduo Pistache Ganache. En de naam komt niet uit het niets: de winkel bevindt zich namelijk boven een grote tuin. De inrichting moet een afspiegeling zijn van de jonge en bijzondere stijl van het merk.
Waarom all4running Europa wil veroveren en franchisers buiten de deur houdt
Running is hot. Iedereen lijkt tegenwoordig aan hardlopen te doen en dat is ook te merken aan de vele hardloopzaken, zowel op internet als in de winkelstraat. All4running is zo'n hardloopwinkel. Een gesprek met eigenaar Kristof van Malderen over hoe all4running zich denkt te onderscheiden, groeien in Europa en zijn afkeer van het franchisemodel.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.
Reacties 0