Webwinkel Zalando trekt veel meer klanten

Webwinkel Zalando trekt veel meer klanten

Zalando boekte in het tweede kwartaal een flinke klantengroei. In de zeventien landen waar de webwinkel actief is, nam het aantal actieve klanten met 3,7 miljoen toe tot 28,3 miljoen.

Ook groeide het aantal bezoeken aan de site: met 34,3 procent tot 986.4 miljoen, de sterkste stijging sinds 2013. 84 procent van de bezoeken kwam van een mobiel apparaat. Het aantal bestellingen kwam uit op 36,1 miljoen.

De omzet steeg met ruim twintig procent tot 1,6 miljard euro. De aangepaste brutowinst groeide van 94 naar 101,7 miljoen euro. De nettowinst daalde ten opzichte van een jaar eerder van 51,8 naar 45,5 miljoen euro. Zalando heeft de verwachtingen voor de rest van het jaar naar boven bijgesteld: er wordt een brutowinst van 200 tot 225 miljoen euro verwacht.

De webwinkel uit Berlijn bouwt langs de A12 bij Bleiswijk voor tweehonderd miljoen euro een nieuw distributiecentrum. Het is het twaalfde logistiek centrum van Zalando in Europa. Er komen uiteindelijk 1500 mensen te werken.

Reacties 2


Bert v D 1 aug, 11:18

Waarom stenen winkels winnen....?


Serge Van Der Poorten 1 aug, 21:33

En de nettowinst daalde weer eens....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!