Het beste van RetailTrends: week 33

Het beste van RetailTrends: week 33

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dille & Kamille: 'We steken eerst een teen in het water'
Twee maanden geleden overleed Dille & Kamille-oprichter Freek Kamerling. “Freek ontwikkelde een mooi gedachtegoed gedurende zijn leven. Dat zetten wij nu voort”, reageert algemeen directeur Hans Geels. In dit interview vertelt hij onder meer over het kenmerkende gefaseerde tempo waarin de winkelketen opereert. 

Is online nou wel of geen bedreiging voor de supermarkt?
Onderzoekjes over de rol van e-commerce in de supermarktbranche volgen elkaar in rap tempo op. Volgens de ene studie betekent online het naderende einde voor de fysieke winkel, een andere ziet niet of nauwelijks impact. Waar komen die verschillen vandaan?

Wat ziet Dekbed Discounter in Koopjedeal.nl?
Het beddenassortiment uitbreiden met meubels klinkt als een goede zet. Maar wat moet Dekbed Discounter met de dagaanbiedingswebsite Koopjedeal.nl? Hoewel het lijkt alsof Dekbed Discounter schiet met hagel, heeft eigenaar Niels Verwij de stip aan de horizon duidelijk in zicht. 

En nóg een abonnementsvorm erbij, werkt dat en komt er meer?
Muziek, series, boeken, maaltijdboxen, boxershorts, stropdassen, toiletpapier, spijkerbroeken, scheermesjes, kattenbrokjes... Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er een abonnement voor afsluiten. Ook Nike maakt nu zijn debuut op de abonnementenmarkt. Deze week lanceerde de sportreus in de VS een sneakerabonnement voor kinderen. Zal zoiets ook in Nederland aanslaan? En wat kunnen we nog meer verwachten? Of wordt de klant abonnement-moe?

Bij Xupes verkopen producten zichzelf
De Net-A-Porter worden van de pre-owned luxury brands. Dat is het doel van Xupes, dat 12 juli dit jaar zijn eerste showroom lanceerde in Nederland en sinds vorige week een pop-upstore heeft in de Bijenkorf in Amsterdam. Een kennismakingsgesprek met Arnon Kadouch, managing director van Xupes in Europa.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends