RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Miller & Monroe: de beerput gaat open
Bijna twee maanden na het faillissement van Vidrea Retail, het bedrijf achter modeketen Miller & Monroe, publiceren de curatoren hun eerste bevindingen. En die liegen er niet om. Zes cijfers.
Xenos is niet overleden, maar 'bruist'
Maart vorig jaar leek het erop dat tweederde van de Xenos-winkels zou verdwijnen. 110 van de 170 Xenos-zaken zouden worden omgebouwd tot Casa-filialen. Maar anderhalf jaar later ziet de wereld er ineens heel anders uit. Xenos gaat niet met zestig, maar met 150 winkels door. "De organisatie bruist, ze heeft enorm veel nieuwe energie gekregen", zegt ceo Linda Keijzer.
Hoe Amazon steeds fysieker en veelzijdiger wordt
Het fysieke avontuur van Amazon begon met een eenvoudige boekwinkel. Inmiddels zijn er ook supermarkten, kleine warenhuizen en binnenkort een slijterij. En het lijkt nog maar het begin van wat we kunnen verwachten.
Zo letterlijk neemt Nespresso recycling
Koffiecupjes recyclen, dat doet Nespresso al een tijdje. Maar wat gebeurt er als je dat begrip letterlijk neemt? Dan krijg je een fiets, volledig gemaakt van gebruikte Nespresso-cupjes.
Hoe een koeienprintje voor een reclamestunt zorgde
Het Japanse zuivelmerk Milkland opende in Tokio een pop-upstore die volledig in het teken stond van koeienprint. De store was een onderdeel van een reclamecampagne. Het merk wilde door het opvallende uiterlijk van het pand zoveel mogelijk consumenten aanspreken.
Reacties 0