Bol.com schrapt het merendeel van het opvulmateriaal in pakketjes

Bol.com schrapt het merendeel van het opvulmateriaal in pakketjes

Bol.com heeft dit jaar 75 procent van zijn pakketjes zonder opvulmateriaal verstuurd. De webwinkel wil in de toekomst alleen nog opvulmateriaal gebruiken voor breekbare of kwetsbare verpakkingen. 

Het reduceren van het opvulmateriaal is mede mogelijk doordat de verpakkingsmachines de pakketjes nauwkeuriger op maat maken. Ook is er een nieuw vuladvies voor handmatig inpakken, waardoor er minder verpakkingsmateriaal gebruikt wordt en de pakketjes kleiner zijn. Dat scheelt ruimte in de bezorgbus en reduceert zo ook de CO2-uitstoot. Nu zijn de verpakkingen bij bol.com nog goed voor twintig procent van de totale CO2-uitstoot.

Eerder kondigde bol.com al aan om waar mogelijk de herkenbare blauwe bol.com-doos weg te laten. Alleen bij kwetsbare of breekbare producten wordt de blauwe doos nog gebruikt. 

 

Reacties 2


Paul Franssen 31 aug, 16:06

Smartphone bestelt. Zat enkel in grote blauwe bol.doos jawel zonder opvulling. U raadt het al doosje van smartphone beschadigd. Natuurlijk geretourneerd en geen nieuwe meer laten komen. Ja er wordt wat afgesmeten met die dozen dan krijg je dat.


Petgets .nl 31 aug, 14:43

Mooie ontwikkeling, nu de bestelbussen in de straat nog aanpakken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!