HEMA wil ook producten verhuren

HEMA wil ook producten verhuren

HEMA wil zijn assortiment uitbreiden met leen- en huurmodellen voor producten. Dat vertelt ceo Tjeerd Jegen op het Retail & Brands Festival. De uitbreiding past binnen de aanpak van HEMA om 'te blijven groeien namens de kern'. "Dat is de essentie van onze strategie."

Naast dat de retailer momenteel werkt aan het bouwen van een wereldmerk, vindt Jegen het ook belangrijk om in Nederland verder te kijken dan het product. "We hebben al verzekeringen, we doen al vrij veel online met tickets en we gaan ook naar leenmodellen en huurmodellen in termen van producten", legde de ceo op het festival uit.

Deze week opende HEMA samen met de Franse supermarktketen Franprix de eerste Franprix waar HEMA-producten in de schappen liggen. Eind november hoopt HEMA in vijftig Franprix-supermarkten te liggen. Als dat aanslaat, wordt het zo snel mogelijk uitgebreid naar negenhonderd filialen van de Franse retailer. HEMA is momenteel actief in acht Europese landen en in de Verenigde Arabische Emiraten. Vanaf begin oktober start de samenwerking tussen HEMA en het Amerikaanse Walmart.

Verschillende andere retailers experimenteren ook al met leaseconcepten. Zo vertelt ceo Debbie Klein van Leen Bakker in het septembernummer van RetailTrends dat de woonwinkelketen binnen een jaar met een leasemodel wil testen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends