Unilever wist met de uitspraken van topman Harry Brouwer veel aandacht te trekken. De foodgigant zou ‘fantasiemerken’ gaan leveren aan Aldi en Lidl, zo opende het Financieele Dagblad. Nog diezelfde dag liet Unilever weten dat Brouwer het ‘fantasiemerken’ in de mond zou hebben genomen. Het zou naar eigen zeggen niet bij de strategie van Unilever passen. FD zou de tekst uit zijn context hebben gehaald. Ook persdienst GPD liet Brouwer aan het woord: “Wij moeten de consument volgen, en als die vaker naar Aldi gaat, moeten we daar ook zaken mee doen. Misschien kunnen we voor hen andere verpakkingen of fancy labels ontwikkelen”. Achteraf bleek Unilever geschrokken te zijn van de uitwerking van deze woorden. Wat eigenlijk centraal staat is de harddiscounters als afnemers. Toch rust er blijkbaar nog een taboe op om als producent van A-merkproducten te praten over Aldi en Lidl.
Unilever wel of niet bij Aldi en Lidl?
Gepubliceerd op 2 februari 2006 om 00:00
Reacties 0