Horeca in 2006

De grens tussen ‘uit’ en ‘thuis’ vervaagt steeds meer. Volgens trendwachter Jempi Moens is individualisme uit, waarbij de veiligheid van het groepsgevoel in opkomst is. Moens waarschuwt ondernemers in de horeca: alles waar ‘standaard’ voor staat, is gedoemd te verdwijnen.

Snel en sloom, consumenten willen het allebei. “Fastfood of slowfood? Mensen willen allebei. Vandaag ga je na je werk langs bij de McDonald’s en morgen sta je een hele dag in de keuken om vrienden een feestelijke maaltijd voor te zetten”, zegt Moens. Maar in tegenstelling tot vroeger staat fastfood tegenwoordig niet meer gelijk aan junkfood. De eisen zijn verhoogd, het moet lekker en het liefs ook gezond zijn. Maar bovenal moet het gemakkelijk zijn.

De horeca moet klanten een tweede thuis bieden. “Een voorbeeld van deze ontwikkeling zijn de huiskamerrestaurants die sterk in opkomst zijn, waarbij je bij de gastheer thuis aan tafel gaat. De sfeer is eenvoudig, maar puur. Authentiek”.

Voor cafeetjes en restaurants is het verstandig een ‘unique selling point’ te ontwikkelen. Een goede kroeg heeft persoonlijkheid, een unieke sfeer . Deze herkenbare stijl zorgt ervoor dat mensen terug blijven komen als ze zich thuis voelen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!