Convenience is hot
Gepubliceerd op 3 februari 2006 om 00:00
Zo is de markt voor buitenshuis eten en drinken en daarmee de horeca flink in beweging. Daarbij vervagen grenzen door het toenemende aantal concepten en een toenemende diversiteit in bedrijven.
Nederlanders hebben steeds minder vrije tijd en richten hun leven daarop in. Daarnaast zijn er steeds meer werkende vrouwen en 55-plussers. Deze groepen zijn op zoek naar maaltijdoplossingen die tijdwinst en gemak opleveren. De horeca kan op verschillende manieren profiteren van de toenemende buitenhuisconsumptie en er liggen tal van kansen op de markt voor thuisconsumptie.
Waar sommige bedrijven zich specialiseren, kiezen anderen voor bedrijfsverbreding. Zo kun je als ondernemer inspelen op meerdere consumeermomenten. ’s Morgens open als koffiehuis, s’ middags een lunchroom en daarna als bar en restaurant. Daarnaast bieden samengestelde bedrijfsconcepten zoals een koffiebar met een boekenzaak of een restaurant die kleding verkoopt nieuwe kansen.
Reacties 0