Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Goat, Alibaba en Adidas dat samenwerkt met Snapchat.
Adidas en Snapchat
Adidas sponsort een videogame van Snapchat, waardoor sneakers die in het spel te zien zijn direct gekocht kunnen worden. Het is de eerste keer dat dit mogelijk is binnen het sociale medium. Het gaat om een honkbalspel dat in retrostijl wordt weergegeven en de naam 'Baseball's Next Level' heeft. Het spel werd ontwikkeld in samenwerking met ontwikkelaar AvatarLabs met oog op het bekende Amerikaanse honkbaltoernooi Major League Baseball.
Voor elke baseball-speler zijn verschillende stijlen schoenen in het Snapchat-spel te vinden. Adidas wil op deze...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Goat, Alibaba en Adidas dat samenwerkt met Snapchat.
Adidas en Snapchat
Adidas sponsort een videogame van Snapchat, waardoor sneakers die in het spel te zien zijn direct gekocht kunnen worden. Het is de eerste keer dat dit mogelijk is binnen het sociale medium. Het gaat om een honkbalspel dat in retrostijl wordt weergegeven en de naam 'Baseball's Next Level' heeft. Het spel werd ontwikkeld in samenwerking met ontwikkelaar AvatarLabs met oog op het bekende Amerikaanse honkbaltoernooi Major League Baseball.
Voor elke baseball-speler zijn verschillende stijlen schoenen in het Snapchat-spel te vinden. Adidas wil op deze manier een jongere doelgroep bereiken, wat via televisie of printmedia lastiger gaat. De sneakers zijn tot het einde van deze maand te koop in Snapchat, samenvallend met de play-offs van het toernooi: de World Series.
Goat
Sneakerplatform Goat lanceert een nieuwe augmented reality-functionaliteit in zijn app. Met de 'Try-On'-functie kunnen gebruikers de sneakers van Goat virtueel aanpassen. De meest unieke schoenen zijn in de app te vinden én te passen. Zo weet de klant hoe de schoen staat, voordat hij overgaat tot een aankoop. De functie is beschikbaar voor iOS.
Alibaba
Samen met Perfect Corp., een augmented reality-organisatie in cosmetica, wil Alibaba augmented reality integreren in de online platforms van Tmall en Taobao. Deze zogeheten YouCam virtual try-on-technologie maakt het mogelijk om verschillende make-upproducten zoals blush, eyeliner en lippenstift in de app uit te proberen. Met de toevoeging van AR hoopt Alibaba de onlineverkoop van Taobao en Tmall te stimuleren.