Jumbo hanteert steeds vaker flexibele prijzen

Jumbo hanteert steeds vaker flexibele prijzen

Jumbo hanteert steeds vaker verschillende prijzen per regio. Slechts één op de vijf producten kost landelijk hetzelfde, blijkt volgens Distrifood uit een analyse van prijsvergelijker Superscanner.

Van augustus vorig jaar tot en met augustus dit jaar is het aantal producten dat gelijk geprijsd is, gedaald van 49 procent naar 22 procent. Tegelijkertijd is het deel van het assortiment dat meer dan drie verschillende prijslijnen heeft, gestegen van zes naar zeventien procent van het assortiment.

Vooral bij frisdranken, sap, koffie en thee worden veel verschillende prijzen gehanteerd. In die productgroepen telt Superscanner gemiddeld 2,9 prijzen per product. Bij vlees, vis en groenten en fruit gebeurt het minder. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!