Reisbranche moet duidelijk zijn

Misleidende reclame in de reiswereld is vanaf 1 april 2007 niet meer toegestaan. Het gaat om advertenties waarin bijvoorbeeld staat dat ‘voor 19 euro naar Istanbul’ gevlogen kan worden. Daarbij worden voor het gemak de bijkomende kosten niet vermeld. De ANVR bespreekt binnenkort de verdere invulling voor de ‘gedragscode reisaanbiedingen’ met de ministeries van Economische Zaken en Verkeer en Waterstaat en de Consumentenbond. “Ik vraag me af hoe groot het zelfreinigende vermogen van de branche zelf is. Mocht het niet bevallen of het duurt te lang dan kom ik zelf met een initiatief-wetsvoorstel. In Duitsland werkt een dergelijke code goed, dus waarom zou het hier niet kunnen”, zegt PvdA-kamerlid Blom. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!