Het einde van de cd

De consument heeft de mp3-speler massaal aangeschaft waardoor het einde van het cd-tijdperk in zicht lijkt. Door de combinatie mp3/internet is de mp3-speler een stuk flexibeler en gebruiksvriendelijker. De opslagcapaciteit van de speler is daarbij vele malen groter dan de cd.

De verkoop van cd’s daalt terwijl de markt van de digitale muziek fors groeit. De inkomsten van platenmaatschappijen uit digitale distributie steeg het afgelopen jaar wereldwijd van 380 miljoen naar 1,1 miljard dollar. “Het is al vaker gezegd, maar de prijs van de cd blijft te hoog. Jongeren hebben maar een beperkt budget en kunnen dat op talloze manieren uitgeven: aan telefoontjes, uitgaan en games bijvoorbeeld”, zegt Piet Bakker, mediadeskundige van de Universiteit van Amsterdam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!