Delhaize wijzigt winkelorganisatie voor betere verkoop

De Belgische supermarktketen Delhaize gaat anders werken om meer klanten naar de winkel te krijgen en de winst op te schroeven. Dat meldt De Tijd

Bij de nieuwe strategie wordt het winkelpersoneel opgedeeld in twee teams. Het ene team zorgt voor het vullen van de rekken, het afrekenen bij de kassa en het helpen van de klanten. Het andere team kijkt of de schappen vol genoeg zijn, plaatst bestellingen en haalt bedorven producten uit het schap. 

Delhaize gaat deze structuur hanteren bij zijn eigen winkels. Die filialen kampen al geruime tijd met lege rekken, mede door een slecht werkend magazijn en een gebrekkige organisatie op de winkelvloer. 

Het beter op orde hebben van de winkel moet de verkoop doen stijgen. Momenteel is de bedrijfswinstmarge onder de drie procent, die moet in 2022 weer boven de drie procent zijn, volgens ceo Frans Muller. 

Reacties 1


Hein Caluwaerts 5 jan, 12:47

als de bestelde producten niet geleverd worden aan de winkels kan het personeel ze moeilijk aanvullen. De organisatie loopt al jaren stroef en ze slagen er maar niet in om dit op te lossen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!