NA-KD (uit te spreken als NAKED) is een van Europa’s hardste groeiers. Het geheim? Het label weet waar vrouwen over praten. En kletst gezellig mee, via influencers. “We kijken altijd om de hoek. Wat vandaag een klein socialmediakanaal is, kan volgend jaar booming zijn”, aldus Björn Bergström, chief growth officer.


Leg eens uit, wat verklaart het succes van NA-KD?
“Ons platform werd in 2016 gelanceerd met Gen Y- en Z-vrouwen als doelgroep en is vanaf dag één wereldwijd actief. We merkten al snel dat zij zich niet echt konden verbinden aan de traditionele merken, met offline als vertrekpunt. Ze hadden het idee dat die partijen vooral tégen hen spraken, niet mét hen. Daarom hebben we volledig ingezet op social media, vooral Instagram. Dat is de beste plek om hen te bereiken. We zien onszelf als een pionier in social commerce, niet per se als fashionbrand. NA-KD is een social media movement.”


Op welke manier claimen jullie die voortrekkersrol?
“Veel van wat we doen gaat in feite over vrouwelijke empowerment. We weten welke actualiteiten jonge vrouwen raken en steunen kwesties die voor hen belangrijk zijn. Dat kan vrij rechttoe rechtaan, met...