Het beste van RetailTrends: week 9

Het beste van RetailTrends: week 9

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom winkelcentra servicecentra moeten worden
Een winkelcentrum met bijna alleen maar winkels? Dat kan niet meer, is de stellige overtuiging van topman Matthijs Storm van vastgoedfonds Wereldhave. Een kwart van de winkelruimte moet weg. Van winkelcentra naar servicecentra. "We hebben simpelweg te veel retailmeters."

De comeback van Bakker.com
Bakker.com is inmiddels weer bijna twee jaar back in business. De groenverkoper moest van ver komen nadat het aloude postordermodel niet meer levensvatbaar bleek. Nu is het bedrijf in de afrondende fase van een ingrijpende transformatie, vertelt ceo Erwin van Cooth.

Dit is Jan 't Hoen van plan met Keymusic
Het gaat sinds de doorstart 'erg goed' met Keymusic, zegt eigenaar Jan 't Hoen. De keten die muziekinstrumenten en -apparatuur verkoopt, wil verder groeien. "Er komen op korte termijn waarschijnlijk vier winkels bij, en met een beetje mazzel vijf." 

Hoe het Scheltema voor de wind gaat, ook zonder Hudson's Bay
Scheltema was praktisch buren van het Canadese warenhuis Hudson’s Bay op het Rokin in Amsterdam. De twee partijen werkten goed met elkaar samen. Nu is het warenhuis weg, is de samenwerking van de baan en staan er in de buurt van de boekhandel zo’n vier winkels leeg. Toch gaat het Scheltema voor de wind, volgens directeur Harold Zwaal. “Als we deze groei vasthouden kunnen we over een paar jaar winstgevend zijn.”

Binnenkijken bij de allereerste Primark pop-upstore
Primark heeft zijn eerste pop-upstore ooit geopend. De tijdelijke winkel bevindt zich in het Londense Boxpark, dat zichzelf een ‘pop-up winkelcentrum’ noemt. De van oorsprong Ierse kledingketen presenteert zijn Wellness-collectie in het pand, dat 450 vierkante meter groot is en er heel anders uitziet dan je van de retailer gewend bent

Reacties