Van alle retailers geeft Albert Heijn het meeste uit aan tv-reclames. Het ging vorig jaar om 75,5 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van tv-marketingorganisatie Screenforce.

De Zaanse supermarktketen tastte wel minder diep in de buidel dan een jaar eerder, toen er 83,3 miljoen aan werd besteed. Lidl volgt na Albert Heijn met 72 miljoen euro, juist fors meer dan in 2018 (54,2 miljoen). A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, gaf 63 miljoen uit aan tv-reclames en Jumbo kwam tot 56,4 miljoen. Een jaar eerder trok Jumbo er nog 87,5 miljoen voor uit.

De ranglijst wordt aangevoerd door Procter & Gamble, dat met 91,5 miljoen euro concurrent Unilever (85,3 miljoen) aftroeft. Verder staan in de top tien de Nederlandse Loterij Organisatie, Reckitt Benckiser (producent van onder meer Dettol, Durex en Calgon), Omega Pharma en Jacobs Douwe Egberts.