Albert Heijn geeft meeste uit aan tv-reclame

Albert Heijn geeft meeste uit aan tv-reclame

Van alle retailers geeft Albert Heijn het meeste uit aan tv-reclames. Het ging vorig jaar om 75,5 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van tv-marketingorganisatie Screenforce.

De Zaanse supermarktketen tastte wel minder diep in de buidel dan een jaar eerder, toen er 83,3 miljoen aan werd besteed. Lidl volgt na Albert Heijn met 72 miljoen euro, juist fors meer dan in 2018 (54,2 miljoen). A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat, gaf 63 miljoen uit aan tv-reclames en Jumbo kwam tot 56,4 miljoen. Een jaar eerder trok Jumbo er nog 87,5 miljoen voor uit.

De ranglijst wordt aangevoerd door Procter & Gamble, dat met 91,5 miljoen euro concurrent Unilever (85,3 miljoen) aftroeft. Verder staan in de top tien de Nederlandse Loterij Organisatie, Reckitt Benckiser (producent van onder meer Dettol, Durex en Calgon), Omega Pharma en Jacobs Douwe Egberts.

Reacties 2


ba Bruins 5 jun, 12:21

Bedrijven die veeeeeeeel reclame maken zoals die brillenverkoper doe ik juist het tegenovergestelde , dat zou iedereen moeten doen [niet kopen]
Films kijken met elke 20min reclame van 15min kijk ik sowieso niet naar
Cookies ga ik ook uit de weg ,dan maar wat minder informatie .


Mark Stevens 15 mrt, 12:56

In januari 2020 lijkt jumbo weer meer uit te geven dan Albert Heijn volgens de website van spotview.nl. Wel weer gevolgd door Albert Heijn binnen de categorie supermarkten.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!