Waarom nepreviews ook voor retailers een no-go zijn

Waarom nepreviews ook voor retailers een no-go zijn

Denk je er stiekem wel eens aan om nepreviews in te zetten, zodat je retailbedrijf of merk (nog) positiever voor de dag komt? Think again. Consumenten keren je onderneming snel de rug toe als ze het idee hebben dat er iets niet in de haak is, blijkt uit onderzoek van BazaarVoice onder ruim tienduizend consumenten. Sterker nog: de retailsector moet zich hard maken tegen reviews van niet-bestaande klanten, vindt de gemiddelde klant. Nog niet overtuigd? Meer redenen om als ondernemer ver weg te blijven van fake reviews zie je in onderstaande infographic. 

 

Denk je er stiekem wel eens aan om nepreviews in te zetten, zodat je retailbedrijf of merk (nog) positiever voor de dag komt? Think again. Consumenten keren je onderneming snel de rug toe als ze het idee hebben dat er iets niet in de haak is, blijkt uit onderzoek van BazaarVoice onder ruim tienduizend consumenten. Sterker nog: de retailsector moet zich hard maken tegen reviews van niet-bestaande klanten, vindt de gemiddelde klant. Nog niet overtuigd? Meer redenen om als ondernemer ver weg te blijven van fake reviews zie je in onderstaande infographic. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!