Het beste van RetailTrends: week 13

Het beste van RetailTrends: week 13

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Retailers zet je schrap voor de volgende fase van het coronavirus
Het coronavirus heeft een grote invloed op ons dagelijks leven en het consumentengedrag is in korte tijd radicaal veranderd. Onderzoeksbureau Nielsen ontdekte dat het gedrag dat consumenten vertonen gedurende het coronavirus onder te verdelen is in zes stadia, die voor vrijwel alle landen gelijk zijn. 

Zo gaan bouwmarkten om met de drukte
Waar supermarkten ten prooi vallen aan hamsteraars en drogisterijen populair zijn om hun gezondheidsartikelen, hebben ook bouwmarkten drukke dagen. Nu mensen noodgedwongen thuis zitten ontdekken zij hun onvermoede klustalent. Hoe gaan dhz-ketens met deze periode om?

Coronacrisis: hoe gaat het met 'onze' local heroes?
Het coronavirus heeft ook zijn weerslag op lokale ondernemers. Zij zijn geen onderdeel van een grote keten en moeten zelf dealen met de consequenties. RetailTrends portretteerde onlangs elf lokale retailhelden. Hoe komen zij de coronacrisis door? We vroegen het drie van hen.

Hoe deze startup 'à la Tony's Chocolonely' de bloemensector verduurzaamt
Met bloemen de wereld beter maken. Dat is de missie van startup The Flower Family. En dat is nog niet alles, want als het aan medeoprichter Jos van Beuningen ligt mag ook de bloemensector zelf eens flink aangepakt worden. Kortom, de ambities zijn niet mals. “We willen à la Tony’s Chocolonely de sector verduurzamen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een plek geven.”

Hoe modemerk Dante6 positief blijft in crisistijden
Mode is allesbepalend. Oók als je thuiswerkt, vindt Dante6-ceo Arlette Huisman. Het Nederlandse kledingmerk zag de feestelijke opening van zijn tweede fysieke winkel in het water vallen door de coronacrisis, maar blijft klanten van over de hele wereld ook nu bedienen. Een gesprek met Arlette Huisman over het concept en de internationale ambities van Dante6, maar ook over positief blijven in moeilijke tijden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends