RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Wat doet de coronacrisis met Batavia Stad?
Het is even wennen voor Batavia Stad Fashion Outlet. Jaar in jaar uit stegen daar de merkenomzet en het aantal bezoekers, maar door de coronacrisis komt aan die ontwikkeling abrupt een einde. "Nee, dat gaat dit jaar niet gebeuren", zegt ceo Otto Ambagtsheer van VIA Outlets, waar de fashionoutlet in Lelystad onder valt.
Hoe IKEA van de nood een deugd maakt
Na exact zes weken sluiting heropende IKEA dinsdag zijn Nederlandse winkels. Het wegvallen van de winkelomzet was een flinke aderlating, maar de meubelreus ziet ook voordelen van deze situatie, vertelt country retail manager Paul de Jong. "We hebben learnings verzameld waar we anders jaren over zouden doen."
Hoe gaat het nu met Burger King?
Cafés, restaurants en bars beleven zware tijden. De horeca wordt algemeen beschouwd als een van de zwaarst getroffen sectoren in de coronacrisis. Maar geldt dat ook voor een grote keten als Burger King? We vragen het aan managing director Hans Miete.
Wat het lage consumentenvertrouwen met retail doet
Nog nooit is het consumentenvertrouwen in één maand tijd zo diep gedaald als in april. Was het vertrouwen in maart nog -2, afgelopen maand kelderde het naar -22, zo meldde het CBS. De boosdoener laat zich raden. Wat zegt deze daling over de maatschappij of, specifieker nog, over de retail?
Binnenkijken bij HEMA 2.0 in Leiden
Na de primeur in Eindhoven opende HEMA afgelopen dinsdag ook in Leiden een winkel volgens het vernieuwde concept. Zowel de winkel als het bijbehorende restaurant kreeg een make-over, al is dat laatste gedeelte door de coronamaatregelen voorlopig nog gesloten.
Reacties 0