RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Het moeizame HEMA-avontuur van Marcel Boekhoorn
Raakt Marcel Boekhoorn na ruim anderhalf jaar zijn geliefde HEMA kwijt? Schuldeisers willen eigenaar worden van de warenhuisketen. Een overzicht van het moeizame HEMA-avontuur van de miljardair uit Bennekom.
Zijn Bagels & Beans, Brownies & Downies en Anne&Max er klaar voor?
Gisteren was het zover: na tweeënhalve maand sluiting mogen horecagelegenheden weer open. Fijn voor zowel het driesterrenrestaurant als de kroeg om de hoek. En ook voor landelijke foodserviceketens die weer los kunnen. We vroegen aan drie van hen hoe ze de komende periode voor zich zien.
Rituals in de supermarkt: een logische of gevaarlijke zet?
Door de coronacrisis moesten bijna alle 850 winkels en 2500 verkooppunten van Rituals de deuren sluiten. En de omzet kwam dus grotendeels stil te liggen. Wat moet je dan? Rituals besloot een klein deel van het assortiment via supermarkten te verkopen. In Nederland gaat het om zevenhonderd winkels van Albert Heijn en Jumbo. Een logische of een gevaarlijke zet?
Zo groeide fietsfabrikant Stella binnen tien jaar uit tot marktleider
Waar de e-bike tien jaar geleden uitsluitend leek weggelegd voor zeventigplussers, is deze inmiddels niet meer weg te denken uit het straatbeeld. En daar plukt marktleider Stella de vruchten van - zéker nu het openbaar vervoer zoveel mogelijk vermeden wordt. Een gesprek met oprichter en ceo Daan van Renselaar.
Hoe sexy is Victoria's Secret nog?
Teruglopende omzetten, een overnamedeal die op de klippen loopt en alsof dat nog niet genoeg is ook nog de sluiting van zijn Amerikaanse en Canadese winkels. Al die tegenslagen gaan het Amerikaanse lingeriemerk Victoria's Secret niet in de koude kleren zitten. Valt er nog wat te redden?
Reacties 0