Digitale AH to go nog niet verder uitgerold

Digitale AH to go nog niet verder uitgerold

Albert Heijn is voorlopig niet van plan zijn kassaloze AH to go-concept één op één uit te rollen. Wel wil de supermarktketen de geleerde lessen gebruiken, vertelde ceo Marit van Egmond tijdens een live interview.

Albert Heijn testte de volledig digitale en onbemande gemakswinkel eerst op zijn hoofdkantoor en daarna op Schiphol. Daar blijft het voorlopig dus bij. “De technologie erachter is interessant, maar ik zie dit niet meteen voor me als dé oplossing”, aldus Van Egmond. De learnings wat betreft het kassaloos betalen neemt de supermarktketen wel mee. “Het betaalproces zal binnen vijf jaar volledig veranderen.”

De volautomatische AH to go doet denken aan Amazon Go. Om de winkel binnen te komen toont de consument zijn betaalpas bij de ingang. De producten die hij pakt worden geregistreerd door camera’s en sensoren in de schappen. Als de consument klaar is met boodschappen doen, wordt bij de uitgang het totaalbedrag op een display getoond en betalingen tot 25 euro worden automatisch verwerkt.

Bekijk het gehele video-interview met Marit van Egmond hier terug.
 

Reacties

Waarom gebruikt men geen RFID voor registratie op de producten zoals Wallmarkt en Marks&Spencer?

Geplaatst door Joris Van Assche op 5 juni 2020 om 20:41

De kosten van RFID tags en het eenmalig gebruik van de tags zijn een belangrijke factor. Daarnaast bieden RFID tags ook ruimte om ze "per ongeluk" te verwijderen. Bij een concept voor een onbemande winkel gaat het om de juiste combinatie van onder andere techniek, vertrouwen, foutkans, controle, gebruiksgemak en beleving.
Dezelfde factoren die bij selfservice / zelfscan via een app in een reguliere supermarkt ook gelden overigens, maar dan in andere verhouding.

Geplaatst door Len Clabbers op 10 juni 2020 om 10:58

Laatste nieuws









RetailTrends