Douglas richt pijlen op e-commerce voor de toekomst

Parfumerieketen Douglas haalt Michael Keppel binnen als chief restructuring officer (cro). Keppel moet Douglas herpositioneren en klaarstomen voor de toekomst, waarbij de focus ligt op e-commerce.

Keppel werkt al 25 jaar voor diverse retailers als onafhankelijke managementpartner. Hij zal helpen bij het ontwikkelen van een plan voor de Europese winkels van Douglas, maar gaat de parfumerieketen ook helpen bij het versnellen van de groei op het vlak van e-commerce. Daarmee hoopt de retailer snel de grens van één miljard euro aan online omzetten te behalen.

"Het coronavirus heeft het consumentengedrag radicaal veranderd. Sommige van die veranderingen zullen permanent zijn, wat resulteert in een blijvend verlies voor de fysieke retail. We hebben altijd actief ons winkelnetwerk bijgestuurd en dat zullen we nu ook doen", aldus Henning Kreke, voorzitter van de raad van bestuur van Douglas. 

Aan het einde van de zomer denkt Douglas het plan voor zijn winkelbestand te kunnen presenteren. Er zijn tot dusver nog geen concrete maatregelen genomen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!