Door de coronacrisis waren er minder producten in de aanbieiding bij supermarkten. Tot en met de maand mei was 21 procent van de producten in de aanbieding geweest. Dat meldt de NOS op basis van een onderzoek van IRI.
"Het heeft duidelijk met de coronacrisis te maken. Doordat mensen massaal gingen hamsteren, ontstonden er veel problemen met de bevoorraading van winkels. Die wilden supermarkten niet verergeren door nog eens veel artikelen in de aanbieding te doen", zegt Sjanny van Beekveld van IRI. Het aantal aanbiedingen neemt nu weer toe.
Niet alleen waren er minder producten in de aanbieding in de eerste vijf maanden van 2020, ook stuntten supermarkten vaker met de 1+2 gratis aanbieding. Dat blijkt uit onderzoek van In Prijs Verhoogd. "In coronatijd zijn bepaalde producten wat achtergebleven in verkoop, zoals wasmiddelen en artikelen voor persoonlijke verzorging. Waarschijnlijk is dat de reden dat merken nu grotere kortingen geven", verklaart Van Beekveld de aanbieding.
Reacties 0