'Minder aanbiedingen in supermarkt door coronacrisis'

'Minder aanbiedingen in supermarkt door coronacrisis'

Door de coronacrisis waren er minder producten in de aanbieiding bij supermarkten. Tot en met de maand mei was 21 procent van de producten in de aanbieding geweest. Dat meldt de NOS op basis van een onderzoek van IRI.

"Het heeft duidelijk met de coronacrisis te maken. Doordat mensen massaal gingen hamsteren, ontstonden er veel problemen met de bevoorraading van winkels. Die wilden supermarkten niet verergeren door nog eens veel artikelen in de aanbieding te doen", zegt Sjanny van Beekveld van IRI. Het aantal aanbiedingen neemt nu weer toe.

Niet alleen waren er minder producten in de aanbieding in de eerste vijf maanden van 2020, ook stuntten supermarkten vaker met de 1+2 gratis aanbieding. Dat blijkt uit onderzoek van In Prijs Verhoogd. "In coronatijd zijn bepaalde producten wat achtergebleven in verkoop, zoals wasmiddelen en artikelen voor persoonlijke verzorging. Waarschijnlijk is dat de reden dat merken nu grotere kortingen geven", verklaart Van Beekveld de aanbieding.

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!