Appdate: Gucci-schoenen passen met Snapchat

Appdate: Gucci-schoenen passen met Snapchat

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Gucci, Sephora en Tikkie.

Gucci
Het coronavirus heeft de manier waarop we winkelen veranderd en dat geldt ook voor fans van luxemerken. Merken zoals Gucci, dat slim inspeelt op het 'nieuwe normaal'. Het Italiaanse modehuis sloeg eerder de handen ineen met app-ontwikkelaar Wannaby voor een augmented reality-functie en doet hetzelfde kunstje nu opnieuw - maar dan met de app Snapchat, die vooral onder jongeren populair is. De twee bedrijven hebben een lens gelanceerd waarmee gebruikers de schoenen van Gucci virtueel kunnen passen. Volgens de app is Gucci het eerste merk dat gebruikmaakt van Snapchats 'AR-fit technologie'. 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Gucci, Sephora en Tikkie.

Gucci
Het coronavirus heeft de manier waarop we winkelen veranderd en dat geldt ook voor fans van luxemerken. Merken zoals Gucci, dat slim inspeelt op het 'nieuwe normaal'. Het Italiaanse modehuis sloeg eerder de handen ineen met app-ontwikkelaar Wannaby voor een augmented reality-functie en doet hetzelfde kunstje nu opnieuw - maar dan met de app Snapchat, die vooral onder jongeren populair is. De twee bedrijven hebben een lens gelanceerd waarmee gebruikers de schoenen van Gucci virtueel kunnen passen. Volgens de app is Gucci het eerste merk dat gebruikmaakt van Snapchats 'AR-fit technologie'. 

Sephora
Ook beautyretailer Sephora slaat de handen ineen met een van de meest populaire social media-apps. Het bedrijf lanceert een digitale etalage op zijn Instagram-pagina, waarmee gebruikers direct producten uit de feed en stories van Sephora kunnen aanschaffen - zonder de app te verlaten. Zo kunnen de twintig miljoen volgers van het cosmeticaconcern de beautyproducten van ruim tachtig verschillende merken kopen en afrekenen via Instagram Checkout, dat onlangs werd gelanceerd. De online verkopen van Sephora zijn naar eigen zeggen met dertig procent toegenomen in maart, wegens het coronavirus. Door de samenwerking met Instagram hoopt de retailer nog meer (jonge) klanten te bereiken.

Tikkie
Tikkie, de app werd vier jaar geleden gelanceerd en heeft inmiddels zo’n zes miljoen gebruikers. Afgelopen week introduceerde de app een nieuwe functie, dit keer speciaal voor bedrijven. Met Tikkie Terug wil het bedrijf geldterugacties makkelijker maken. Die worden vaak nog ervaren als ‘omslachtig en onbetrouwbaar’, aldus Tikkie. Met de nieuwe functie kan de consument na aankoop van een product een speciale rekening naar de app sturen, waarna hij of zij het aankoopbedrag binnen vijf seconden teruggestort krijgt. Bedrijven krijgen de mogelijkheid om de functie zowel on- als offline te gebruiken. Zo kan er onder meer gebruik worden gemaakt van QR-codes en tokens.   


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!