Webwinkel Zalando heeft het eerste halfjaar van 2020 sterke cijfers neergezet. De online retailer noteerde een omzet van 3,56 miljard euro, een stijging van bijna twintig procent ten opzichte van vorig jaar. 

Waar Zalando de eerste zes maanden van 2019 afsloot met een ebit van 108 miljoen euro, is dat dit jaar verder gestegen naar 113,3 miljoen. Daarnaast heeft het bedrijf nu 34 miljoen actieve klanten, zo'n twintig procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. 

"Zalando is sterker uit de eerste coronagolf gekomen dan aan het begin van de pandemie. Dat is een resultaat van onze duidelijke strategie, sterke samenwerking en buitengewone teamprestatie", aldus David Schröder.

Vanwege de sterke groei in het tweede kwartaal, verhoogt Zalando zijn verwachtingen voor de tweede helft van 2020. Het bedrijf verwacht over het hele jaar een omzetstijging van vijftien tot twintig procent te realiseren en een aangepast ebit van 250 tot 300 miljoen euro.