Duitse kartelwaakhond stelt onderzoek in naar Amazon

De Duitse mededingingsautoriteit onderzoekt hoe Amazon omgaat met bedrijven die hun artikelen verkopen via het platform van Amazon. Dat zegt president Andreas Mundt in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Tijdens de eerste maanden van de coronacrisis kwamen er klachten binnen dat Amazon aanbieders blokkeerde die producten voor te hoge prijzen zouden hebben aangeboden. Volgens Mundt moet Amazon geen 'prijscontroleur' zijn.

Een Amazon-woordvoerster zegt volgens persbureau Reuters dat het bedrijf ervoor wil zorgen dat partners concurrerende prijzen hanteren. De partners bepalen hun eigen prijzen in onze winkel, zegt ze. "Onze systemen zijn erop gericht om actie te ondernemen tegen extreme prijsstijgingen."

Duitsland is na de Verenigde Staten de belangrijkste markt voor Amazon. 

Reacties 2


Hans Vaassen 17 aug, 12:30

Bol.com doet exact hetzelfde???


Michael Scott 17 aug, 13:18

Zolang een producent/leverancier geen misbruik maakt van marktsituatie (e.g. overpriced mondkapjes aanbieden) vind ik dat zij helemaal zelf moeten weten hoe ze hun prijs positioneren. Amazon heeft alleen maar belang om bovenaan in de zoekmachines te komen met goedkope deals ;-)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!