Lego groeit met dubbele cijfers tijdens coronacrisis

Lego groeit met dubbele cijfers tijdens coronacrisis

De verkopen van Lego stegen over het eerste halfjaar met veertien procent ten opzichte van een jaar eerder. De verkooppiek zou deels te wijten zijn aan gezinnen die door de coronacrisis meer tijd thuis doorbrachten.

De omzet nam met zeven procent toe, tot 15,7 miljard Deense kroon (zo’n 2,1 miljard euro). Het verschil tussen de groei in verkopen en omzet is te verklaren door de tijdelijke sluiting van Lego’s fabrieken in Mexico en China, als gevolg van het virus. Daardoor hebben winkeliers de bestaande voorraden verkocht. De operationele winst van Europa’s grootste speelgoedmaker steeg met elf procent ten opzichte van vorig jaar en kwam daarmee uit op 3,9 miljard Deense kroon.

“In het eerste halfjaar plukten we de vruchten van onze langetermijninvesteringen, zoals die op het gebied van e-commerce en productinnovatie”, aldus ceo Niels Christiansen. Daarnaast trok het bedrijf naar eigen zeggen ‘in moeilijke tijden’ nieuwe klanten aan uit alle leeftijdsgroepen. Lego opende in de eerste helft van het jaar 46 nieuwe winkels, waarvan dertig in China. Het bedrijf wil dit jaar in totaal 120 nieuwe brandstores toevoegen aan zijn winkelbestand. Daarnaast blijft de speelgoedmaker investeren in zijn online verkoopkanaal, dat in de eerste zes maanden van 2020 honderd miljoen keer werd bezocht – een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.
 

Reacties 2


ikke weet het 3 sep, 14:13

Het nieuwe succes hebben ze te danken aan de winkeliers die al vanaf het begin aan de wieg van het succes staan. en nu gewoon in de zak gescheten worden door de firma (L)ego.
Op dit moment wordt je als winkelier geconfronteerd dat je Lego goedkoper kan inkopen bij bijv,. Kruitvat dan bij je eigen leveranciers.
Want ze zijn al zo arrogant dat de gemiddelde winkelier niet meer rechtstreeks bij (L)ego mag kopen.

Vele winkeliers willen ook de grote speciale dozen verkopen, maar de arrogante firma geeft als antwoord je ziet ze maar ergens bij een groothandel te kopen.

Belang voor de winkeliers heeft (L)ego al lang niet meer.

Dit is als dank voor het jarenlang verkopen van Lego.
Vroeger werden alleen de kleine doosjes bij discounters verkocht, nu ligt er al een behoorlijke collectie voor lage prijzen.
Nu bijv. de Mario Bross dozen bij Kruitvat heel goedkoop, alleen .......... ze hebben ze niet op voorraad, maar als winkelier wordt je hier op afgerekend dat je te duur bent.

(L)ego bedankt.


Pieter Otten 3 sep, 12:51

'Inspire and develop the builders of tomorrow'.... Zou het toepassen van community marketing de basis zijn voor het hernieuwde succes: https://bit.ly/2Do4cHx

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!