Waar Hunkemöller eerder nog wilde uitbreiden naar 1400 winkels wereldwijd, wil de lingerieketen het nu houden bij zijn huidige aantal van 950 filialen. Dat zei topman Philip Mountford tijdens RetailTrends Live. Het bedrijf wil nieuwe winkels openen in markten als Rusland, maar zegt te zullen snijden in zijn winkelbestand in Nederland, België en Duitsland.
Hunkemöller wil zijn omnichannelstrategie de komende jaren verder uitwerken en verlegt zijn focus - deels door de coronacrisis - nog meer naar e-commerce. "Onze verkopen uit e-commerce zijn inmiddels goed voor 180 miljoen euro en mede door de pandemie denken we in de komende drie jaar dicht bij de 250 miljoen euro te komen", zei Mountford eerder in gesprek met RetailTrends.
De toegenomen focus op e-commerce, mobile commerce, social commerce en wholesale heeft dus ook gevolgen voor het winkelbestand. "Vorig jaar wilden we nog richting de 1400 winkels gaan, maar we houden het waarschijnlijk bij 950 filialen. Onze focus ligt met name op de meest winstgevende winkels, die vooral in kleinere plaatsen gevestigd zijn."
Reacties 0