Superdry gaat meer inzetten op robotisering in zijn fulfilmentcentrum. De eerdere pilot met robots in samenwerking met logistiek dienstverlener Bleckmann was succesvol, schrijft Logistiek.nl.
De twintig robots worden nu permanent in gebruik genomen in het Superdry-fulfilmentcentrum in het Belgische Grobbendonk. Het gaat om het zogenoemde ‘goods to person’-systeem Hikrobot, dat complete stellingkasten kan verplaatsen van en naar oderpickstations.
Voor de pilot werden twintig van deze robots ingezet op zo’n twaalfduizend pick-locaties. Hierdoor verdubbelde de orderpick- en retourverwerkingsefficiëntie. Volgens Superdry en Bleckmann zorgen de Hikrobots voor een grotere nauwkeurigheid, lagere kosten per pick en een grotere opslagdichtheid, waardoor er minder magazijnruimte nodig is.
“Als multichannel retailer die concurreert in de snel veranderende modesector, is het handhaven van een hoge mate van productbeschikbaarheid, efficiënte fulfilment en de snelle verwerking van retouren essentieel voor de best mogelijke klantervaring”, aldus Gordon Knox, business transformation and logistics director bij Superdry. “Automatisering heeft bijgedragen aan het verbeteren van deze aspecten van onze activiteiten.”
Reacties 0