Steeds meer gezinnen ver op vakantie

Steeds meer ouders gaan ver op reis met kleine kinderen. Ze vormen daarmee een snel groeiende doelgroep op de markt. Het zijn vooral ouders die vroeger veel gereisd hebben, en nu opgroeiende kinderen hebben, zegt Gijs de Graaff van reisorganisatie Baobab. “Zij willen nog steeds die mooie, exotische reizen maken, maar dan wel zo dat een aantal dingen al georganiseerd is.” Inmiddels is deze doelgroep goed voor 10 tot 15 procent van Baobabs omzet. “En het groeit”, aldus De Graaff.

Al een paar jaar merken in exotische reizen gespecialiseerde organisaties als Djoser, Baobab, SNP en Sawadee dat er steeds meer gezinnen met kinderen mee op groepsreizen gingen. Daar hebben ze nu allemaal op ingespeeld. Djoser heeft bijvoorbeeld Djoser Junior, een aanbod voor reislustige gezinnen met kroost tussen 4 en 14 jaar. En zo heeft Baobab Pleisterplaatsreizen, SNP een Travelkidsprogramma en Sawadee een Familieavontuur.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!