Appdate: Instagram zet nog meer in op e-commerce

Appdate: Instagram zet nog meer in op e-commerce

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Instagram, Christian Louboutin en Carrefour.

Instagram
Instagram zet, net als zusterbedrijf Facebook, steeds meer in op e-commerce. Het socialmedia-platform lanceerde eerder zijn checkout-functie en kondigt nu de uitbreiding van zijn videokanaal IGTV aan. Dat kanaal heeft vanaf nu een shoppingfunctie, waarmee gebruikers direct producten kunnen aanschaffen die in de video’s voorbijkomen. Een aantal beautymerken, waaronder Estée Lauder en merken van LVMH, hebben de nieuwe functie al getest. 

Now you can shop… right on IGTV 🛍đŸŽĨ

It’s an easier way to find products you love and support your favorite creators. 🙋‍♀ī¸ Available everywhere today.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Instagram, Christian Louboutin en Carrefour.

Instagram
Instagram zet, net als zusterbedrijf Facebook, steeds meer in op e-commerce. Het socialmedia-platform lanceerde eerder zijn checkout-functie en kondigt nu de uitbreiding van zijn videokanaal IGTV aan. Dat kanaal heeft vanaf nu een shoppingfunctie, waarmee gebruikers direct producten kunnen aanschaffen die in de video’s voorbijkomen. Een aantal beautymerken, waaronder Estée Lauder en merken van LVMH, hebben de nieuwe functie al getest. 

Christian Louboutin
Christian Louboutin sloeg eerder de handen ineen met gaming-app Drest en doet dit kunstje nu opnieuw. Dit keer met de Zuid-Koreaanse app Zepeto, waarbij gamers hun eigen avatar kunnen ontwerpen en anderen kunnen ontmoeten in een virtuele wereld. Christian Louboutin heeft er zijn lentecollectie digitaal gelanceerd. Spelers kunnen hun Zepeto-munten gebruiken om de schoenen in het spel aan te schaffen voor hun avatar. Louboutin is niet het enige merk dat Zepeto heeft ontdekt: onder meer Nike en The North Face gingen het schoenenmerk al voor. 

Carrefour
Carrefour heeft een nieuwe versie van zijn app gelanceerd. De nieuwe applicatie zou 'eenvoudiger, sneller en efficiënter' zijn dan zijn voorganger en heeft een nieuwe vormgeving en ander inlogsysteem. Nieuw is daarnaast de snelkoppeling naar de functies die het meest gebruikt worden, zoals onlineboodschappen, digitale folders en je persoonlijke aankoopgeschiedenis. Met de app kunnen klanten daarnaast boodschappen scannen via hun smartphone. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!