“Verwen ook eens een trouwe abonnee”

Bedrijven moeten ook trouwe abonnees eens verwennen met cadeau’s en kortingen. Dat vindt P. Veldhuis, algemeen directeur van Stroom mediacommunicatiebureau. Momenteel lijken bedrijven steeds grotere en duurdere presentjes aan nieuwe abonnees en leden te geven, variërend van rugzakken tot complete pc’s.

Veldhuis: “Voor tijdschriften en andere aanbieders is het ongelooflijk makkelijk om op een goedkope manier aan allerlei cadeau’s te komen. Het is doodzonde dat ze alleen worden gebruikt om nieuwe abonnees in de watten te leggen. Het behoud van je abonnees als ze eenmaal binnen zijn, is heel belangrijk.”

Mediapsycholoog B. Fennis sluit zich bij Veldhuis aan. Volgens hem is er een wapenwedloop om nieuwe abonnees binnen te krijgen, waardoor het binden van een abonnee of lid aan het product niet voorop staat. “Het zal niet lang meer duren voordat het abonneeverlies dusdanig groot is, dat bladen wel aan de slag moeten met het tevreden stellen van de vaste abonnee!”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!