Tesco rolt geautomatiseerde 'stoplichten' uit naar al zijn filialen. De maatregel moet ervoor zorgen dat het niet te druk wordt in de supermarkten, waardoor klanten onderling anderhalve meter afstand kunnen houden.
De Britse supermarktketen introduceerde de stoplichten voor het eerst in mei, destijds alleen nog bij filialen in Ierland. Het systeem gebruikt '3D body imaging' om het aantal klanten in de winkel te registreren, maar volgens Tesco herkent of filmt het systeem geen individuen. Bij de ingang wordt een stoplicht geplaatst waarop tevens het huidige aantal klanten zichtbaar is. Aan de hand van het stoplicht weet de klant in de wachtrij of hij of zij de winkel kan betreden.
Tesco spreekt van een makkelijke, veilige manier om de wachtrijen te beperken, waardoor 'collega's meer tijd hebben om klanten te helpen'. De komende maanden wordt de technologie uitgerold naar alle supermarkten van Tesco, schrijft Charged Retail. Eerder introduceerde discounter Aldi al een vergelijkbaar stoplichtsysteem in het Verenigd Koninkrijk.
Reacties 0