'Alleen investeerder Parcom nog in de race voor HEMA'

'Alleen investeerder Parcom nog in de race voor HEMA'

Investeringsmaatschappij Parcom is als enige overgebleven in de race om HEMA. Dat melden anonieme bronnen aan het FD. De Nederlandse investeerder, ondersteund door Jumbo-familie Van Eerd, staat op het punt te beginnen met exclusieve onderhandelingen met de groep schuldeisers die het warenhuis momenteel in handen heeft. 

De Britse investeringsmaatschappij Alteri, in Nederland vooral bekend als voormalig eigenaar van Intertoys, lijkt daarmee uit de race te liggen. Al is er van een afgeronde deal met Parcom volgens de betrokkenen nog geen sprake; het bedrijf moet eerst boekenonderzoek doen en de financiering voor de warenhuisketen is nog niet rond. 

Parcom is een middelgrote investeringsmaatschappij die voortkomt uit verzekeraar NN. De familie Van Eerd, de eigenaar van supermarktketen Jumbo, doet als minderheidsaandeelhouder mee met het bod van Parcom. Volgens bronnen maakt voormalig HEMA-eigenaar Marcel Boekhoorn inmiddels geen deel meer uit van het consortium, zoals eerder nog het geval was. 

Mei Li Vos, initiatiefnemer van stichting HENA (Het Enige Nederlandse Alternatief), zei eerder tegen het AD dat zowel Parcom als Alteri open zou staan voor de fondsenwervingscampagne KoopdeHEMA. Dat initiatief haalt geld op bij particuliere en professionele beleggers om zo een minderheidsbelang in het warenhuis te nemen. Parcom, HEMA en een woordvoerder van de groep schuldeisers geven tegenover het FD echter geen commentaar omtrent KoopdeHEMA.

Reacties 2


Dr. h.c. Theo Terdu 16 okt, 10:48

Parcom is het best alternatief voor Hema. Een integratie van Hema met Jumbo geeft beide organisaties meer authenticiteit.


Sander R 16 okt, 15:42

Ik hoop echt dat Parcom samen wilt werken met Stichting Hena. Zodat Hema op een gegeven moment een coöperatie wordt

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!